|
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
|
|
ISSN 1333-9575 |
|
Broj 65, ožujak 2015. :: Iz knjižnica
Biblioterapija – predavanje i radionice mr. sc. Ivane Bašić
Dana 9. prosinca 2014. Narodna knjižnica Blato ugostila je mr. sc. Ivanu Bašić, dopredsjednicu Udruge Balans centar za biblioterapiju i logoterapiju, autoricu knjiga Biblioterapija i poetska terapija i O čitateljskim grupama. Knjižnica je susret organizirala u suradnji s Jadrankom Žuvela, profesoricom Srednje škole Blato, a održao se za učenike prvih i drugih razreda srednje škole.
Iako je snažan efekt čitanja poznat od davnih vremena, ideja da se čitanje upotrijebi kako bi promijenilo mišljenje ili ponašanje pojedinca javila se tek početkom 20. stoljeća. Biblioterapija se danas koristi kao terapija za različite skupine korisnika i kao terapija prilikom rješavanja različitih problema, životnih situacija i psihičkih stanja u kojima se pojedinci tijekom života nađu.
Tako je na uvodnom predavanju mr. sc. Bašić učenicima pokazala da nije čak potrebno poznavati jezik onog što čitamo niti razumjeti o čemu tekst govori da bi taj tekst na nas imao terapeutsko djelovanje. Samim čitanjem onog što je napisano (na predavanju je korištena španjolska pjesma bez naslova) neke riječi će nam biti poznate, nekima ćemo možda i znati značenje, a neke će jednostavno pročitane na glas 'lijepo zvučati' te će tako utjecati na naše raspoloženje.
Na radionicama koje su uslijedile nakon predavanja učenici su dobili priliku da rade na konkretnom primjeru koji ne samo da ih je 'natjerao' da pogledaju na situaciju iz perspektive roditelja (zabrinutog za vlastito dijete) nego i da vide kako je roditeljima teško komunicirati s takvim djetetom. Radni zadatak odlično je poslužio za ove korisnike upravo zbog njihove dobi. Kroz grupni su rad učenici međusobno surađivali, raspravljali, iznosili vlastita mišljenja i iskustva. Druga radionica održana za drugu skupinu učenika bila je temeljena na zadatku koji je od njih zahtijevao kreativnost, ali i otkrivanje informacija o tome do čega im je stalo i zašto. Iako se dobro znaju, međusobnom su komunikacijom otkrivali nove informacije jedni o drugima.
Po atmosferi koja je vladala na radionicama, zainteresiranosti i angažmanu učenika prilikom rješavanja zadataka bilo je vidljivo da im je ovaj oblik rada zbilja odgovarao. Opuštena i ležerna atmosfera, a opet konstruktivno organizirano vrijeme i zadaci pokazali su da biblioterapija na jednostavan i nenametljiv način može naći put do pojedinaca, neovisno o generaciji. Ovo predavanje i radionice pokazali su nam snagu i vrijednost biblioterapije te nas potaknuli da i u budućnosti organiziramo slične susrete i radionice.
Petra Horvat
|
|
|
|