-
-
-
HKD
HRVATSKO KNJIŽNIČARSKO DRUŠTVO
-
-
 Prošli brojevi:
Broj 84, prosinac 2021.
Broj 83, prosinac 2020.
Broj 82, ožujak 2020.
Broj 81, srpanj 2019.
Broj 80, siječanj 2019.
Broj 79, listopad 2018.
Broj 78, srpanj 2018.
Broj 77, travanj 2018.
Broj 76, siječanj 2018.
Broj 75, listopad 2017.
Broj 74, srpanj 2017.
Broj 73, ožujak 2017.
Broj 72, siječanj 2017.
Broj 71, listopad 2016.
Broj 70, srpanj 2016.
Broj 69, travanj 2016.
Broj 68, siječanj 2016.
Broj 67, listopad 2015.
Broj 66, srpanj 2015.
Broj 65, ožujak 2015.
Broj 64, listopad 2014.
Broj 63, lipanj 2014.
Broj 62, travanj 2014.
Broj 61, prosinac 2013.
Broj 60, listopad 2013.
Broj 59, lipanj 2013.
Broj 58, veljača 2013.
Broj 57, listopad 2012.
Broj 56, lipanj 2012.
Broj 55, ožujak 2012.
Broj 54, prosinac 2011.
Broj 53, rujan 2011.
Broj 52, lipanj 2011.
Broj 51, ožujak 2011.
Broj 50, prosinac 2010.
Broj 49, rujan 2010.
Broj 48, lipanj 2010.
Broj 47, travanj 2010.
Broj 46, prosinac 2009.
Broj 45, studeni 2009.
Broj 44, srpanj 2009.
Broj 43, ožujak 2009.
Broj 42, prosinac 2008.
Broj 41, rujan 2008.
Broj 40, srpanj 2008.
Broj 39, travanj 2008.
Broj 38, prosinac 2007.
Broj 37, rujan 2007.
Broj 36, lipanj 2007.
Broj 35, ožujak 2007.
Broj 34, prosinac 2006.
Broj 33, rujan 2006.
Broj 32, lipanj 2006.
Broj 31, ožujak 2006.
Broj 30, prosinac 2005.
Broj 29, srpanj 2005.
Broj 28, ožujak 2005.
Broj 27, prosinac 2004.
Broj 26, srpanj 2004.
Broj 25, ožujak 2004.
Broj 24, studeni 2003.
Broj 22/23, lipanj 2003.
Broj 21, prosinac 2002.
Broj 20, kolovoz 2002.
Broj 19, travanj 2002.
Broj 18, prosinac 2001.
Broj 17, listopad 2001.
Broj 16, lipanj 2001.
Broj 15, veljača 2001.
Broj 14, svibanj 2000.
Broj 13, listopad 1999
Broj 12, ožujak 1999.
Broj 11, srpanj 1998.
Broj 10, ožujak 1998.
Broj 9, studeni 1997.
Broj 8, svibanj 1997.
Broj 7, rujan 1996.
Broj 6, veljača 1996.
Broj 5, listopad 1994.
Broj 4, rujan 1994.
Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994.







-
-
ISSN 1333-9575
-
Broj 64, listopad 2014. :: Skupovi i manifestacije u zemlji


5. okrugli stol za školske knjižničare
Srednja škola Ivanec, 3. listopada 2014.

 

Jasminka Štimac

voditeljica županijske matične službe Varaždinske županije,

Gradska knjižnica i čitaonica „Metel Ožegović“ Varaždin

j_stimac@net.hr

 

U organizaciji Sekcije za školske knjižnice Hrvatskog knjižničarskog društva i Knjižničarskog društva Varaždinske županije u Srednjoj školi Ivanec 3. listopada 2014. godine održan je 5. okrugli stol za školske knjižnice na temu Obrazovna uloga školske knjižnice.

Kratki kulturno-umjetnički program koji je prethodio radnom dijelu stručnog skupa pripremili su učenici ivanečkih škola pod vodstvom mentorica Marije Videc, Nade Peček, Jelene Gotal i Ružice Žunar.

U ime organizatora sudionike skupa pozdravile su školske knjižničarke Draženka Stančić i Danica Pelko. Nazočnima su se obratili i Lidija Kozina, ravnateljica Srednje škole Ivanec, Marijana Mišetić, predsjednica Hrvatskog knjižničarskog društva, Čedomir Bračko, dogradonačelnik Grada Ivanca i Darko Toth, načelnik Sektora za potporu sustavu i programe Europske unije u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta.

Skup je imao međunarodni karakter, a sudjelovali su uvaženi predavači iz Hrvatske i Slovenije. Moderator plenarnog dijela bila je profesorica Biserka Šušnjić iz Agencije za odgoj obrazovanje.

Uvodno izlaganje održala je profesorica Mihaela Banek Zorica s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu na temu Uloga školskog knjižničara u razvoju temeljnih kompetencija. Naglasila je važnost uzajamne povezanosti stručnih i generičkih ili temeljnih kompetencija koje nisu jednako zastupljene u obrazovnim programima na nacionalnoj razini. Svoje teze iznesene u izlaganju Medijska i informacijska pismenost u školskim knjižnicama docent Igor Kanižaj s Fakulteta političkih znanosti temeljio je na rezultatima novih istraživanja koja pokazuju potrebu da se u obrazovni sustav uvede medijski odgoj. Slovenska iskustva prezentirala je profesorica Mirjam Klavž Dolinar, predsjednica Sekcije za školske knjižnice pri Savezu bibliotekarskih društava Slovenije. U okviru teme Obrazovna uloga osnovnoškolskih knjižnica u Slovenijiposebno je istaknula primjer dobre suradnje knjižničara i učitelja koji zajednički planiraju i realiziraju nastavne satove. Savjetnica za knjižničarstvo pri Zavodu Republike Slovenije za školstvo Romana Fekonja u svom je izlaganju Knjižnica – znanje za cijeli život predstavila kurikul za osnovne i srednje škole koji je odobrilo Ministarstvo obrazovanja Republike Slovenije.

U drugome dijelu stručnog skupa istaknuta su hrvatska iskustva dobre prakse, a moderatorica je bila Lorenka Bučević-Sanvincenti.

Amores – EU projekt za poticanje ljubavi učenika prema književnosti kroz digitalnu suradnju i kreativnost predstavila je Gordana Jugo, voditeljica službe za obrazovne tehnologije Hrvatske akademske i istraživačke mreže CARNet. U predstavljenom projektu sudjeluju učenici iz Velike Britanije, Švedske, Danske, Poljske i Hrvatske. U svojem je izlaganju na temu Odgojno-obrazovna funkcija školske knjižnice knjižničar iz II. osnovne škole Varaždin Josip Rihtarić naglasio potrebu izrade kurikula informacijske pismenosti. Primjer dobre prakse iz Osnovne škole Ivana Kukuljevića Sakcinskog u Ivancu u izlaganju Primjena novih medija u obrazovnom procesu – plod suradnje informatičarke i školske knjižničarkepredstavila je profesorica informatike Renate Papec. Naglasila je da se korištenjem novih medija postiže veća motiviranost učenika, a internet je danas najsnažnije sredstvo u obrazovanju.

Moderatorica završnog dijela stručnog skupa bila je knjižničarka Draženka Stančić. Nakon izlaganja uvaženih predavača otvorena je rasprava čiji je zaključak da je u Hrvatskoj nužno poraditi na pripremi kurikula informacijsko-medijske pismenosti. Slovenski model može poslužiti kao primjer. Informacijsko-medijska pismenost mogla bi se u osnovnoj školi provoditi kroz program i međupredmetnu povezanost, a u srednjim školama kroz izborni predmet u čemu bi važnu ulogu imao školski knjižničar. Potrebno je preispitati proceduru koja je potrebna da se ovi zaključci oživotvore.

5. okrugli stol za školske knjižnice uspješno je realiziran uz potporu Ministarstva kulture i Grada Ivanca, a organizaciju su potpomogli i Srednja škola Ivanec, OŠ Ivana Kukuljevića Sakcinskog Ivanec, Gradska knjižnica i čitaonica „Metel Ožegović“ Varaždin, Turistička zajednica Varaždinske županije, Školska knjiga d. d. i Katarina Zrinski d. o. o.

Nazočnim sudionicima uručene su potvrde o sudjelovanju na skupu, a uz tiskane radne i promidžbene materijale dobili su i majicu s prepoznatljivim logom.

-
-
-
  webmaster  |   autorsko pravo © HKD, 2004
-
-