| Komisija za osnovnoškolske knjižnice 
 Activities
 
 
       Plan rada Komisije za osnovnoškolske knjižnice za 2020. godinu Organizacija Stručnog skupa "Dan bajke" /u suradnji s Komisijom za srednjoškolske knjižnice i Komisijom za knjižnične usluge za djecu i mladež/ Mjesto održavanja : Krapina Vrijeme održavanja -  ožujak 2020.  Stručni skup Dan bajke sa školom pripovijedanja bajki organizirat će tri komisije Hrvatskoga knjižničarskog društva: Komisija za srednjoškolske knjižnice, Komisija za osnovnoškolske knjižnice i Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež. Program će biti sastavljen od stručnih izlaganja, pripovijedanja bajki za djecu i za odrasle, edukativnih radionica o tehnikama pripovijedanja bajki i priča; likovne, dramske i glazbene radionice, razmjene dobre prakse i rasprave. Bit će postavljena i prigodna edukativna izložba. Stručni skup Dan bajke sa školom pripovijedanja bajki bavit će se teorijskim i praktičnim aspektima poticanja pripovijedanja bajki i priča, osnaživanjem odgajatelja, učitelja i knjižničara za umijeće propovijedanja, populariziranjem pripovijedanja i isticanjem pozitivnih učinaka na razvoj djece kao i na očuvanje bajki, narodnih priča i legendi. Organizacija 11. okruglog stola za školske knjižnice: Prostor i oprema školske knjižnice/u suradnji s Komisijom za srednjoškolske knjižnice/ Mjesto održavanja : Zagreb Vrijeme održavanja – listopad 2020. Tema skupa bit će aktualiziranje problema vezanih uz prostor i opremu školskih knjižnica. Velik broj školskih knjižnica  ne zadovoljava minimume propisane Standardom za školske knjižnice i Državnim pedagoškim standardom (npr. u Karlovačkoj županiji čak 66% knjižnica ima prostor ispod propisanog minimalnog standarda). Na skupu će bit prikazani i pozitivni primjeri novosagrađenih prostora, obnovljenih i prenamijenjenih prostora te planiranje prostora u nastajanju. Cilj skupa je ukazati na potrebu i važnost redovitog financiranja školskih knjižnica kako bi sve knjižnice bile opremljene u skladu sa standardima i postale prostor izvrsnosti – prostor za traženje informacija, suradnju, komunikaciju, čitanje, istraživačko učenje, korištenje multimedijskih i digitalnih zbirki, za sve učenike i učitelje. Projekt "Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja" Projekt za promociju čitanja i nacionalnog identiteta te  razvoja različitih vrsta pismenosti. Pokrenut je povodom Europske godine čitanja naglas (2013.) Nositelji projekta: HKD, Sekcija za školske knjižnice (Republika Hrvatska) ZBDS, Sekcija za šolske knjižnice (Republika Slovenija)   Autori projekta: Mirjana Čubaković, OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće Mirjam Klavž Dolinar, OŠ bratov Polančičev,  Maribor   Voditelji projekta: Republika Hrvatska: Mirjana Čubaković, OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće Republika Slovenija: Mirjam Klavž Dolinar, OŠ bratov Polančičev, od šolskega leta 2017./2018. Leonida Babič, OŠ Starše Koodinator: Luca Matić, OŠ „Antun Nemčić Gostovinski“ Koprivnica   Trajanje projekta: Tijekom nastavne godine (svaka nastavna godina jedan ciklus)   Partneri u projektu: Osnovne i srednje  škole Republike Hrvatske Osnovne i srednje škole Republike Slovenije   Svrha projekta: Osnovna svrha  projekta je unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog  poticanjem  čitanja naglas, pridobiti djecu kako bi  čitala s voljom i radošću i tako stekla naviku  svakodnevnog čitanja, odnosno učenja. Unaprijediti upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije, razvijati različite vrste pismenosti, poticati istraživačko učenje i kritičko mišljenje. Provedbom projekta važno je poticati dječju znatiželju kako bi se aktivno i kvalitetno uključivala u istraživanje nepoznatog služeći se različitim informacijskim  izvorima.  Promicati hrvatski identitet. Ciljevi projekta: ⋄  promicanje i poticanje čitanja naglas ⋄  unaprjeđivanje  čitalačkih sposobnosti i vještina ⋄  razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju  čitanja naglas ⋄  razvoj različitih vrsta pismenosti ⋄  promocija hrvatske dječje književnosti,  jezika,  povijesti i  kulture ⋄  upoznavanje djela slovenske dječje književnosti, jezika,  povijesti i kulture ⋄  bogaćenje vokabulara  i razvoj kritičkog mišljenja ⋄  kreativno i suradničko korištenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije ⋄  ovladavanje metodama istraživačkog rada ⋄  unapređivanje vještina i sposobnosti javnog nastupa ⋄  promocija europskog identiteta   Agenda 2030 i školske knjižnice Suradnja s kolegicama Anom Sudarević i Jasnom Milički koje predlažu da za svaki dio Agrende 2030 (za svaku sličicu)  https://www.nsk.hr/radionica-uloga-knjiznica-u-provodenju-un-ove-agende-2030-i-ciljeva-odrzivog-razvoja-u-nsk/ predložimo 3 naslova slikovnica ili knjiga. Kasnije bi se to moglo nadograđivati novim naslovima te primjerima iz prakse, pripremama, možda i dodatnim materijalima.                      |