Vidljivost narodne knjižnice u lokalnoj zajednici
Mjesto održavanja: Narodna knjižnica “Petar Preradović” Bjelovar 30.09.2022 -
Organizator: Narodna knjižnica “Petar Preradović”
Povodom triju obljetnica - 50 godina Bibliobusne službe, 70 godina Dječjeg odjela i 190 godina postojanja knjižničarstva u Bjelovaru Narodna knjižnica „Petar Preradović“ organizira jednodnevni Stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem „Vidljivost narodne knjižnice u lokalnoj zajednici“.
Način održavanja skupa: hibridno (uživo i online) Jezik skupa: hrvatski i englesk Stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem održava se uz financijsku potporu Ministarstva kulture i medija RH, Narodne knjižnice “Petar Preradović” i Grada Bjelovara. Zadaća skupa: utvrditi koliko su knjižnični programi vidljivi u zajednici u kojoj knjižnica djeluje, koje komunikacijske alate knjižnice koriste za marketinšku promidžbu i koliko je važna vidljivost knjižnica, s posebnim osvrtom na online okruženje. Ciljevi skupa: prepoznati važnost narodnih knjižnica kao mjesta javnog prostora, osvijestiti važnost suradnje s drugim ustanovama kroz partnerske odnose i suradnju, prikazati moguće marketinške aktivnosti knjižnica, istaknuti važnost strateškog planiranja, online vidljivost knjižnica. Oblici izlaganja: pozvana izlaganja, prijavljena izlaganja, poster izlaganja, promotivni filmovi O temi: narodne knjižnice u lokalnim zajednicama imaju pozitivnu ulogu u društvenim promjenama. Međutim, potreba je narodnih knjižnica prisutnost u javnom prostoru lokalne zajednice kako bi bile učinkovit čimbenik u razvoju društva. Od velike je važnosti percepcija korisnika o knjižnici i knjižničnim uslugama kao temelj poslovne strategije knjižnice, njezina marketinška strategija te razmišljanje o unapređivanju vidljivosti narodne knjižnice u lokalnoj zajednici. Danas su knjižnice prepoznate kao mjesta javnog prostora i susreta pojedinaca koji čine određenu zajednicu. Javni prostor knjižnice usmjeren je na društveni, kulturni, tehnološki razvoj sredine u kojoj djeluju. Osim toga, knjižnice sve češće postaju centri kreativnosti i inovativnosti. Knjižnice i knjižničari svjesno razvijaju svoje usluge ukorak s aktualnim trendovima, a izazov svakoj knjižnici je pronalazak potencijalnih korisnika i njihovo zadržavanje. Pružanje kvalitetnih usluga i organiziranje različitih događanja samo po sebi nije dovoljno za potrebnu vidljivost knjižnice u zajednici. Izlaskom izvan okvira zgrade knjižnice i uspostavljanjem partnerskih odnosa s drugim ustanovama Grada u kojem knjižnica djeluje povećava se njena relevantnost u zajednici. Vidljivost knjižničnih usluga ovisi o dobro planiranoj marketinškoj strategiji kojoj prethodi izrada strateškog plana razvoja knjižnice. Kotizacija se ne naplaćuje. Tijekom lipnja bit će otvorene prijave za izlaganja (prijavljena, poster, promotivni filmovi).
|