Komisija za osnovnoškolske knjižnice
Activities
Plan rada Komisije za osnovnoškolske knjižnice za 2020. godinu
Organizacija Stručnog skupa "Dan bajke" /u suradnji s Komisijom za srednjoškolske knjižnice i Komisijom za knjižnične usluge za djecu i mladež/
Mjesto održavanja : Krapina
Vrijeme održavanja - ožujak 2020.
Stručni skup Dan bajke sa školom pripovijedanja bajki organizirat će tri komisije Hrvatskoga knjižničarskog društva: Komisija za srednjoškolske knjižnice, Komisija za osnovnoškolske knjižnice i Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež. Program će biti sastavljen od stručnih izlaganja, pripovijedanja bajki za djecu i za odrasle, edukativnih radionica o tehnikama pripovijedanja bajki i priča; likovne, dramske i glazbene radionice, razmjene dobre prakse i rasprave. Bit će postavljena i prigodna edukativna izložba.
Stručni skup Dan bajke sa školom pripovijedanja bajki bavit će se teorijskim i praktičnim aspektima poticanja pripovijedanja bajki i priča, osnaživanjem odgajatelja, učitelja i knjižničara za umijeće propovijedanja, populariziranjem pripovijedanja i isticanjem pozitivnih učinaka na razvoj djece kao i na očuvanje bajki, narodnih priča i legendi.
Organizacija 11. okruglog stola za školske knjižnice: Prostor i oprema školske knjižnice/u suradnji s Komisijom za srednjoškolske knjižnice/
Mjesto održavanja : Zagreb
Vrijeme održavanja – listopad 2020.
Tema skupa bit će aktualiziranje problema vezanih uz prostor i opremu školskih knjižnica. Velik broj školskih knjižnica ne zadovoljava minimume propisane Standardom za školske knjižnice i Državnim pedagoškim standardom (npr. u Karlovačkoj županiji čak 66% knjižnica ima prostor ispod propisanog minimalnog standarda).
Na skupu će bit prikazani i pozitivni primjeri novosagrađenih prostora, obnovljenih i prenamijenjenih prostora te planiranje prostora u nastajanju.
Cilj skupa je ukazati na potrebu i važnost redovitog financiranja školskih knjižnica kako bi sve knjižnice bile opremljene u skladu sa standardima i postale prostor izvrsnosti – prostor za traženje informacija, suradnju, komunikaciju, čitanje, istraživačko učenje, korištenje multimedijskih i digitalnih zbirki, za sve učenike i učitelje.
Projekt "Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja"
Projekt za promociju čitanja i nacionalnog identiteta te razvoja različitih vrsta pismenosti. Pokrenut je povodom Europske godine čitanja naglas (2013.)
Nositelji projekta:
HKD, Sekcija za školske knjižnice (Republika Hrvatska)
ZBDS, Sekcija za šolske knjižnice (Republika Slovenija)
Autori projekta:
Mirjana Čubaković, OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće
Mirjam Klavž Dolinar, OŠ bratov Polančičev, Maribor
Voditelji projekta:
Republika Hrvatska: Mirjana Čubaković, OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće
Republika Slovenija: Mirjam Klavž Dolinar, OŠ bratov Polančičev, od šolskega leta 2017./2018. Leonida Babič, OŠ Starše
Koodinator: Luca Matić, OŠ „Antun Nemčić Gostovinski“ Koprivnica
Trajanje projekta:
Tijekom nastavne godine (svaka nastavna godina jedan ciklus)
Partneri u projektu:
Osnovne i srednje škole Republike Hrvatske
Osnovne i srednje škole Republike Slovenije
Svrha projekta:
Osnovna svrha projekta je unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog poticanjem čitanja naglas, pridobiti djecu kako bi čitala s voljom i radošću i tako stekla naviku svakodnevnog čitanja, odnosno učenja. Unaprijediti upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije, razvijati različite vrste pismenosti, poticati istraživačko učenje i kritičko mišljenje. Provedbom projekta važno je poticati dječju znatiželju kako bi se aktivno i kvalitetno uključivala u istraživanje nepoznatog služeći se različitim informacijskim izvorima. Promicati hrvatski identitet.
Ciljevi projekta:
⋄ promicanje i poticanje čitanja naglas
⋄ unaprjeđivanje čitalačkih sposobnosti i vještina
⋄ razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju čitanja naglas
⋄ razvoj različitih vrsta pismenosti
⋄ promocija hrvatske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture
⋄ upoznavanje djela slovenske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture
⋄ bogaćenje vokabulara i razvoj kritičkog mišljenja
⋄ kreativno i suradničko korištenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije
⋄ ovladavanje metodama istraživačkog rada
⋄ unapređivanje vještina i sposobnosti javnog nastupa
⋄ promocija europskog identiteta
Agenda 2030 i školske knjižnice
Suradnja s kolegicama Anom Sudarević i Jasnom Milički koje predlažu da za svaki dio Agrende 2030 (za svaku sličicu) https://www.nsk.hr/radionica-uloga-knjiznica-u-provodenju-un-ove-agende-2030-i-ciljeva-odrzivog-razvoja-u-nsk/
predložimo 3 naslova slikovnica ili knjiga. Kasnije bi se to moglo nadograđivati novim naslovima te primjerima iz prakse, pripremama, možda i dodatnim materijalima.
|