Hrvatsko knjižničarsko društvo | |
<< back |
|
Komisija za osnovnoškolske knjižnice Activities
Plan rada Komisije za osnovnoškolske knjižnice za 2020. godinu Organizacija Stručnog skupa "Dan bajke" /u suradnji s Komisijom za srednjoškolske knjižnice i Komisijom za knjižnične usluge za djecu i mladež/ Mjesto održavanja : Krapina Vrijeme održavanja - ožujak 2020. Stručni skup Dan bajke sa školom pripovijedanja bajki organizirat će tri komisije Hrvatskoga knjižničarskog društva: Komisija za srednjoškolske knjižnice, Komisija za osnovnoškolske knjižnice i Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež. Program će biti sastavljen od stručnih izlaganja, pripovijedanja bajki za djecu i za odrasle, edukativnih radionica o tehnikama pripovijedanja bajki i priča; likovne, dramske i glazbene radionice, razmjene dobre prakse i rasprave. Bit će postavljena i prigodna edukativna izložba. Stručni skup Dan bajke sa školom pripovijedanja bajki bavit će se teorijskim i praktičnim aspektima poticanja pripovijedanja bajki i priča, osnaživanjem odgajatelja, učitelja i knjižničara za umijeće propovijedanja, populariziranjem pripovijedanja i isticanjem pozitivnih učinaka na razvoj djece kao i na očuvanje bajki, narodnih priča i legendi. Organizacija 11. okruglog stola za školske knjižnice: Prostor i oprema školske knjižnice/u suradnji s Komisijom za srednjoškolske knjižnice/ Mjesto održavanja : Zagreb Vrijeme održavanja – listopad 2020. Tema skupa bit će aktualiziranje problema vezanih uz prostor i opremu školskih knjižnica. Velik broj školskih knjižnica ne zadovoljava minimume propisane Standardom za školske knjižnice i Državnim pedagoškim standardom (npr. u Karlovačkoj županiji čak 66% knjižnica ima prostor ispod propisanog minimalnog standarda). Na skupu će bit prikazani i pozitivni primjeri novosagrađenih prostora, obnovljenih i prenamijenjenih prostora te planiranje prostora u nastajanju. Cilj skupa je ukazati na potrebu i važnost redovitog financiranja školskih knjižnica kako bi sve knjižnice bile opremljene u skladu sa standardima i postale prostor izvrsnosti – prostor za traženje informacija, suradnju, komunikaciju, čitanje, istraživačko učenje, korištenje multimedijskih i digitalnih zbirki, za sve učenike i učitelje. Projekt "Čitanje ne poznaje granice/Branje ne pozna meja" Projekt za promociju čitanja i nacionalnog identiteta te razvoja različitih vrsta pismenosti. Pokrenut je povodom Europske godine čitanja naglas (2013.) Nositelji projekta: HKD, Sekcija za školske knjižnice (Republika Hrvatska) ZBDS, Sekcija za šolske knjižnice (Republika Slovenija)
Autori projekta: Mirjana Čubaković, OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće Mirjam Klavž Dolinar, OŠ bratov Polančičev, Maribor
Voditelji projekta: Republika Hrvatska: Mirjana Čubaković, OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće Republika Slovenija: Mirjam Klavž Dolinar, OŠ bratov Polančičev, od šolskega leta 2017./2018. Leonida Babič, OŠ Starše Koodinator: Luca Matić, OŠ „Antun Nemčić Gostovinski“ Koprivnica
Trajanje projekta: Tijekom nastavne godine (svaka nastavna godina jedan ciklus)
Partneri u projektu: Osnovne i srednje škole Republike Hrvatske Osnovne i srednje škole Republike Slovenije
Svrha projekta: Osnovna svrha projekta je unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog poticanjem čitanja naglas, pridobiti djecu kako bi čitala s voljom i radošću i tako stekla naviku svakodnevnog čitanja, odnosno učenja. Unaprijediti upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije, razvijati različite vrste pismenosti, poticati istraživačko učenje i kritičko mišljenje. Provedbom projekta važno je poticati dječju znatiželju kako bi se aktivno i kvalitetno uključivala u istraživanje nepoznatog služeći se različitim informacijskim izvorima. Promicati hrvatski identitet. Ciljevi projekta: ⋄ promicanje i poticanje čitanja naglas ⋄ unaprjeđivanje čitalačkih sposobnosti i vještina ⋄ razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju čitanja naglas ⋄ razvoj različitih vrsta pismenosti ⋄ promocija hrvatske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture ⋄ upoznavanje djela slovenske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture ⋄ bogaćenje vokabulara i razvoj kritičkog mišljenja ⋄ kreativno i suradničko korištenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije ⋄ ovladavanje metodama istraživačkog rada ⋄ unapređivanje vještina i sposobnosti javnog nastupa ⋄ promocija europskog identiteta
Agenda 2030 i školske knjižnice Suradnja s kolegicama Anom Sudarević i Jasnom Milički koje predlažu da za svaki dio Agrende 2030 (za svaku sličicu) https://www.nsk.hr/radionica-uloga-knjiznica-u-provodenju-un-ove-agende-2030-i-ciljeva-odrzivog-razvoja-u-nsk/ predložimo 3 naslova slikovnica ili knjiga. Kasnije bi se to moglo nadograđivati novim naslovima te primjerima iz prakse, pripremama, možda i dodatnim materijalima.
|