naslovnica Hrvatsko knjižničarsko društvo

<< natrag   

9. okrugli stol za školske knjižnice (Ne)dosegnuti standardi

Mjesto održavanja: Opatija, Ugostiteljska škola Opatija, Kumičićeva 14, od 10.00 do 16.00 sati 10.10.2018 -
Organizator: Organizator: Hrvatsko knjižničarsko društvo - Komisija za osnovnoškolske knjižnice i Komisija za srednjoškolske knjižnice; Suorganizatori: Ugostiteljska škola Opatija, Knjižničarsko društvo Rijeka

Okrugli stol se održava prvoga dana 43. Skupštine HKD, Hotel "Ambasador", Opatija 10.10. - 13.10.2018., uoči početka rada Skupštine.

Programski odbor: Zorka Renić, Draženka Stančić, Alka Stropnik, Madlen Zubović i Gordana Šutej

Organizacijski odbor: Mira Matan, Ljiljana Črnjar i Korina Udina

Tema okruglog stola: (Ne)dosegnuti standardi
Standard za školske knjižnice (2000.) i Državni pedagoški standard (2008.) određuju minimalne uvjete glede knjižnične građe, knjižničnog osoblja, prostora i opreme za obavljanje djelatnosti školskih knjižnica. Međutim, sredstva potrebna da bi se standardi ostvarili nisu osigurana. Nadležna ministarstva i osnivači knjižnica ponekad zaobilaze svoje zakonske obaveze, a u nekim slučajevima zakonska rješenja ostavljaju mogućnost osnivačima knjižnica da biraju hoće li ulagati u knjižnice. Rezultat je velika razlika među školskim knjižnicama po svim parametrima.
Školski knjižničari, koliko god stručni i motivirani bili, ne mogu u potpunosti ispuniti svoju odgovornu ulogu poticanja čitanja, informacijske pismenosti i podupirati cjelokupni odgojno-obrazovni proces bez adekvatno opremljene školske knjižnice.
Ovo je tema o kojoj se rijetko govori na službenoj razini, jer u teškoj financijskoj situaciji, kad se knjižnice natječu za nedostatna javna sredstva, prevladava apatija i strah da situacija ne bude još gora.
Ovim skupom želimo staviti ovaj problem na dnevni red, raspraviti ga s različitih gledišta, apelirati na osnivače da uvide što to školske knjižnice rade što je od neprocjenjive vrijednosti za društvo te potaknuti školske knjižničare da različitim zagovaračkim aktivnostima pridonesu rješavanju problema.

Način rada:
- pozvana izlaganja stručnjaka
- primjeri dobre prakse
- rasprava

Ciljevi:
Umjesto da prebacuju odgovornost jedni na druge, svi dionici - donositelji odluka, knjižničari i zainteresirana javnost, trebaju se angažirati u rješavanju problema i omogućiti napredak školskih knjižnica. Želimo stručnu zajednicu potaknuti na analizu postojećeg stanja i istraživanje utjecaja školskih knjižnica na obrazovni proces. Školske knjižničare želimo potaknuti na aktivno javno zagovaranje prava na kvalitetno obrazovanje i pravični pristup izvorima znanja za sve korisnike. Želimo utjecati na donositelje odluka na svim razinama upravljanja da sigurnim i dostatnim financiranjem omoguće dosezanje standarda svim školskim knjižnicama.
Informacije o skupu, programu i prijavi sudionika te konačni cjeloviti program bit će dostupni tijekom kolovoza 2018. godine na mrežnim stranicama.

Rok za prijavu je do 3. listopada 2018. godine. Prijava sudjelovanja - niže u tekstu!

PROGRAM Okruglog stola

Skup se održava povodom obilježavanja Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica.
9. okrugli stol za školske knjižnice bavit će se analizom stanja u školskim knjižnicama Republike Hrvatske s obzirom na važeće standarde: Standard za školske knjižnice (2000.) i Državne pedagoške standarde (2008.) koji određuju minimalne uvjete glede knjižnične građe, knjižničnog osoblja, prostora i opreme za obavljanje djelatnosti školskih knjižnica. Nažalost, sredstva potrebna da bi se standardi ostvarili nisu osigurana. Želimo skrenuti pažnju na neujednačenu infrastrukturu u školskim knjižnicama i pozvati odgovorne da učine sve što mogu kako bi se stanje popravilo. Osim toga, nastojat ćemo potaknuti školske knjižničare da osmišljavaju i provode zagovaračke aktivnosti kako bi osigurali razumijevanje i podršku donositelja odluka za unaprjeđenje poučavanja i učenja za sve pojedince u našim školama.
Program će biti sastavljen od uvodnih izlaganja, razmijene dobre prakse i rasprave. Predviđena su četiri uvodna izlaganja pozvanih predavača predstavnika institucija važnih za razvoj školskog knjižničarstva te stručnjaka iz područja knjižničarstva i informacijskih znanosti.
Za sudionike Okruglog stola omogućen je smještaj u Hotelu Ambasador po povoljnijoj cijeni koju plaćaju sudionici 43. Skupštine HKD-a i to isključivo za dan uoči Okruglog stola, 9. listopada. Molimo zainteresirane da u tu svrhu popune prijavnicu za rezervaciju smještaja. Podaci o vremenu prijava i kontakti navedeni su i prijavnici. Oni koji će sudjelovati i na Okruglom stolu i Skupštini popunjavaju istu (jednu) prijavnicu za rezervaciju smještaja s datumom od 9. listopada do datuma zadnjeg noćenja u hotelu, odnosno završetka rada Skupštine.
Prijava smještaja (link s prijavnicom)
 


Formular za prijavu

Prezime
 
Ime  
     
Ustanova
 
Adresa
 
Poštanski broj
 
Grad
 
OIB ustanove
 
Narudžbenica br.:  
     
e-mail:  

kontakt tel./mob:

 
     
Želim sudjelovati na svečanom otvaranju i prvom radnom danu 43. Skupštine HKD-a, 10. listopada od 17 do 20 sati (bez prijave i uplate kotizacije za Skupštinu)
 

DA

NE
     

Kotizacija za okrugli stol: 100,00 kn (obuhvaća: radne materijale, osvježenja, potvrdu o sudjelovanju na skupu)

Uplata kotizacija: Hrvatsko knjižničarsko društvo, Hrvatske bratske zajednice 4, HR 1000 Zagreb,
IBAN HR3423600001101451830 s naznakom "Za 9. okrugli stol". Po primljenoj uplati HKD će izdati račun i poslati ga na navedenu adresu.

Rok za prijavu je do 3. listopada 2018. godine.