 |
Prošli brojevi: |
Broj 84, prosinac 2021. Broj 83, prosinac 2020. Broj 82, ožujak 2020. Broj 81, srpanj 2019. Broj 80, siječanj 2019. Broj 79, listopad 2018. Broj 78, srpanj 2018. Broj 77, travanj 2018. Broj 76, siječanj 2018. Broj 75, listopad 2017. Broj 74, srpanj 2017. Broj 73, ožujak 2017. Broj 72, siječanj 2017. Broj 71, listopad 2016. Broj 70, srpanj 2016. Broj 69, travanj 2016. Broj 68, siječanj 2016. Broj 67, listopad 2015. Broj 66, srpanj 2015. Broj 65, ožujak 2015. Broj 64, listopad 2014. Broj 63, lipanj 2014. Broj 62, travanj 2014. Broj 61, prosinac 2013. Broj 60, listopad 2013. Broj 59, lipanj 2013. Broj 58, veljača 2013. Broj 57, listopad 2012. Broj 56, lipanj 2012. Broj 55, ožujak 2012. Broj 54, prosinac 2011. Broj 53, rujan 2011. Broj 52, lipanj 2011. Broj 51, ožujak 2011. Broj 50, prosinac 2010. Broj 49, rujan 2010. Broj 48, lipanj 2010. Broj 47, travanj 2010. Broj 46, prosinac 2009. Broj 45, studeni 2009. Broj 44, srpanj 2009. Broj 43, ožujak 2009. Broj 42, prosinac 2008. Broj 41, rujan 2008. Broj 40, srpanj 2008. Broj 39, travanj 2008. Broj 38, prosinac 2007. Broj 37, rujan 2007. Broj 36, lipanj 2007. Broj 35, ožujak 2007. Broj 34, prosinac 2006. Broj 33, rujan 2006. Broj 32, lipanj 2006. Broj 31, ožujak 2006. Broj 30, prosinac 2005. Broj 29, srpanj 2005. Broj 28, ožujak 2005. Broj 27, prosinac 2004. Broj 26, srpanj 2004. Broj 25, ožujak 2004. Broj 24, studeni 2003. Broj 22/23, lipanj 2003. Broj 21, prosinac 2002. Broj 20, kolovoz 2002. Broj 19, travanj 2002. Broj 18, prosinac 2001. Broj 17, listopad 2001. Broj 16, lipanj 2001. Broj 15, veljača 2001. Broj 14, svibanj 2000. Broj 13, listopad 1999 Broj 12, ožujak 1999. Broj 11, srpanj 1998. Broj 10, ožujak 1998. Broj 9, studeni 1997. Broj 8, svibanj 1997. Broj 7, rujan 1996. Broj 6, veljača 1996. Broj 5, listopad 1994. Broj 4, rujan 1994. Broj 1-3, lipanj 1992. - ozujak 1994. |
|
|
|
|
 |
 |
ISSN 1333-9575 |
 |
Broj 80, siječanj 2019. :: Tema broja: „Zavičajne zbirke i projekti knjižnica – dio kulturne baštine“
Mjesec hrvatske knjige 2018. i Međunarodni mjesec školskih knjižnica: školska knjižnica - mjesto učenja i opuštanja
Početkom svake školske godine školski knjižničari obilježavaju Mjesec hrvatske knjige i Međunarodni mjesec školskih knjižnica. Prilika je to da podsjetimo učenike na važnost čitanja, potaknemo ih na aktivnije korištenje knjižnica te istaknemo djelatnosti i aktivnosti naših školskih knjižnica.
Za učenike Srednje škole Braća Radić u Kaštel Štafilić Nehaju pripremila sam izlaganja i radionice, u skladu s njihovim obrazovnim programima i zanimanjima. Budući da je tema ovogodišnjeg Mjeseca knjige bila glagoljica kao posebnost hrvatske baštine, uvodni dio svakog nastavnog sata bio je posvećen glagoljici. Podsjetili smo se kako je nastala, zašto je važna za naš nacionalni identitet, istaknuli povijesne činjenice, sjetili se najznačajnijih glagoljaških spomenika, pričali o Bašćanskoj ploči. Uz pomoć straničnika s glagoljaškim slovima pokušali smo odgonetnuti natpise koje sam pripremila na glagoljici.

Nakon glagoljaškog uvoda, uslijedile su glavne aktivnosti. U dvosatnoj radionici, učenici trogodišnjih zanimanja cvjećarske struke prelistali su slikovnicu Sunčane Škrinjarić Nezadovoljna bubamara i popričali o ovim simpatičnim životinjicama. Uz pomoć knjižničarke i dvije nastavnice, više o bubamarama doznali su pretražujući izvore informacija u knjižnici: Anićev Rječnik hrvatskog jezika, Školski leksikon i Opću enciklopediju. Na radnim listićima napisali su odgovore na postavljena pitanja. Nakon radnog dijela, uslijedio je zabavno-kreativni sat. Crtež bubamare na cvijetu ruže su izrezali u više dijelova, svaki dio po uputama obojali, ponovo složili i zalijepili sve dijelove dobivši zanimljivu cjelinu.
.jpg)
Za učenike četverogodišnjih zanimanja poljoprivrednog programa predviđena je ista radionica, no s nešto zahtjevnijim zadacima, u trajanju jednog školskog sata i bez likovno-kreativnog dijela. U samostalnom radu pretraživali su još nekoliko izvora informacija (stručne encikopedije, stručnu literaturu) i nastojali doznati što više podataka o bubamarama te ispunjavali radne listiće i iznosili izvješća.

Za veterinarske tehničare osmišljen je nastavni sat s tri sadržaja: značaj glagoljice, razgovor o promicanju čitanja te izlaganje o biblioterapiji uz pomoć životinja ljubimaca. U središnjem dijelu koji se odnosio na čitanje i promicanje čitanja, istaknuli smo dobrobiti čitanja za cjelokupni intelektualni, emocionalno-socijalni i kreativni razvoj čovjeka. Učenike je posebno zainteresirala tema o druženju sa životinjama u terapijske svrhe. Predstavljen im je američki licencirani program R. E. A. D. koji je stigao i do naše zemlje (Istra). Djeca koja imaju govorno-jezične ili neke druge poteškoće, uz psa terapeuta čitaju naglas u knjižnici, osjećaju se bolje, sigurnije, hrabrije i postižu zamjetne rezultate. Pogledali smo i video prilog o psu dalmatincu Pepperu čije prisutstvo u jednoj američkoj školskoj knjižnici djeci pomaže savladati vještine čitanja.

Učenici prvih razreda došli su sa svojim razrednicama na Sat razrednog odjeljenja u knjižnici posvećen upoznavanju s radom knjižnice i čitaonice, knjižničnim fondovima i pravilima posudbe. Uočili su tri bitna dijela knjižnice – posudbene fondove beletristike i stručne knjige te referentnu zbirku namijenjenu radu u knjižnici. Objašnjeno im je kako koristiti e-lektire i prostor čitaonice. A iz veselog video uratka Mr Bean u knjižnici doznali su što se može dogoditi ako smo nemarni ili nepažljivi kad čitamo knjige.
Učenici su pažljivo pratili izlaganja i pripremljene prezentacije. Vrijedno su odradili sve postavljene zadatke u ugodnom ozračju i vedrom raspoloženju. Školska knjižnica je tako opravdala svoj naziv mjesta rada i odmora, učenja i opuštanja, razmjene mišljenja i druženja.
Mirna Luketin
mirna.luketin@skole.hr
|
|
|
 |